Co znajdziesz na mojej stronie?


"Z jednaką pasją szukałem wiedzy.
Pragnąłem zrozumieć serce człowieka.
Pragnąłem dowiedzieć się, dlaczego gwiazdy świecą.
I starałem się zrozumieć tę pitagorejską moc, która sprawia, że liczba włada zmianą."

Bertrand Russell


środa, 1 listopada 2017


>>  Pitagoras wyjaśniał słowo przyjaźń – kiedy ktoś go zapytał, kto to jest przyjaciel, odpowiedział: „Ten, który jest drugim ja, jak 220 i 284”. Dwie liczby są zaprzyjaźnione, jeśli każda z nich jest sumą wszystkiego, co dzieli tę drugą <<

Zastanawiałeś się kiedyś, kto wymyślił znak równości? Kiedy i jak powstał? A także inne znaki – nieskończoności, znak pierwiastka, mniejszości – skąd pochodzą? Co to jest kwadratura koła? Ile razy dłużej będzie trwała droga do szkoły, jeśli zdecydujesz się pójść okrężną drogą?

Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedzi w znakomitej książce przygodowo - naukowej Denisa Guedja - „Twierdzenie Papugi”.

Genialna narracja przemyca treści matematyczne całkiem bezboleśnie, owijając matematykę w intrygujące wątki. Główny bohater Max uczy się około 2000 lat matematyki, co oznacza, że ​​istnieją duże sekcje omawiające takie tematy jak geometria, arytmetyka, zero, liczby urojone i rachunek różniczkowy. Nawet osoby nieprzepadające za matematyką, jeśli przeczytają tę książkę, to z pewnością miło się zaskoczą jej przystępnym językiem.

Powieść Guedja zawiera przyjemną treść, znakomite wykłady matematyczne i wspaniałe opowieści historyczne, które z pewnością warto poznać.

Podobnie jak w omawianej tu książce „Dziwny przypadek psa nocną porą”, tytułowa papuga oraz tytułowy pies nie grają głównych ról w opowiadaniu, lecz wplecienie ich w fabułę dodaje niesamowitego kolorytu do całości dzieła.
Polecam gorąco,


Wojciech Olejnik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz